Personalkollen Niclas Lundin

Nytt personalsystem uppgraderar stämpelklockan till en iPad

Personalkollen är ett internetbaserat lön- och personalsystem som sparar både tid och pengar för mindre företag.

Det som skiljer Personalkollen från andra redovisningsprogram är att här finns löner, ekonomi, schemaläggning och tidsrapportering samlat på ett och samma ställe. Även det senaste HRF-avtalet finns inbakat i tjänsten.

– Våra kunder finns främst i restaurangbranschen och många behöver ett verktyg som är lättanvänt för både personal och arbetsgivare, säger Niclas Lundell, ägare och grundare till Personalkollen.

Den så kallade ”gröna boken” i restaurangbranschen har till exempel ersatts av en iPad som fungerar som en stämpelklocka där personalen loggar in sig själva när de kommer på jobbet.

– Tack vare att vi fick ett bollplank i InfoTech Umeå har de besparat oss minst ett års arbete. De öppnade vyerna för oss och har hjälpt till med allt från avtalshantering till nätverk. De har helt enkelt fått oss att tänka större, säger Niclas Lundell.

Under våren 2012 kommer tjänsten att lanseras ordentligt. Nästa steg blir att erbjuda den även till
vård och omsorg och därefter till byggbranschen.

www.personalkollen.se

Text: Ingela Hjulfors Berg
Foto: Malin Grönborg