HilleviLindelof.jpg
Nya heta affärsidéer ska vaskas ram i tävlingen Venture Cup. Hillevi Lindelöf, regionchef Venture Cup Nord, vill att många ska testa sina idéer. I bakgrunden Oskar Riby, ekonomichef, Venture Cup.

Söker nya heta affärsidéer

2016-08-11

Heta affärsidéer som kan växa till framgångsrika företag. Nu ska de vaskas fram i tävlingen Venture Cup.

Tusentals entreprenörer har prövat sina affärsidéer genom åren i tävlingen Venture Cup som är Nordens största plattform för att få idéer och startups att växa. Codemill, Content Central, Dohi Sweden, Karlsson & Novak Medical och SustainaLube är exempel på framgångsrika företag från Umeå som fått hjälp i sin start av Venture Cup.

Nu söker tävlingen nya heta affärsidéer i en tävlingsomgång som inleds med en informationsträff den 1 september i Uminova Innovations lokaler.

– Alla som har en spännande affärsidé borde testa den med Venture Cup för att få feedback och en bra koll på vad potentiella kunder tycker om idén. Vi tror på att koppla ihop idéer med branschexperter och på så sätt skapa hållbara företag, säger Hillevi Lindelöf, regionchef för Venture Cup Nord.

Tävlingen delas upp i två olika faser, en för bästa affärsidé under hösten, och en för startups under våren. Hillevi Lindelöf uppmanar alla intresserade att skicka in sin affärsidé och betonar att all hjälp är gratis.

 

Text och foto av
Mikael Hansson