
Alla talar om Coldwoods nya spel
Umeåföretaget Coldwood är i hetluften denna höst i och med att nya spelet The Fight: Lights out släpps av Sony på nya plattformen Playstation Move. Mängden artiklar, intervjuer och filmer på Youtube växer för varje dag. Här är några exempel på hur spelföretaget från Umeå får utrymme i media över hela världen.
”… ett av årets kanske viktigaste spelsläpp internationellt”, skriver Skillpoint i en intervju med Martin Sahlin, creative director på Coldwood. I intervjun berättar man bland annat historien om Coldwood, om företagets möjligheter att växa i och med samarbetet med Sony och hur det är att driva ett spelföretag i Norrland.
Läs hela intervjun Skillpoint.
Ett huvudnummer för Sony
Man anar också att något stort är på gång när Michael Gill rapporterar på Filmarc om Sonys världslansering av spelet The Fight: Lights out. Gill berättar om hur Sony lyfter fram spelet som ett huvudnummer i sin kommande lansering och citerar Jakob Marklund, Coldwood, som berättar om all support och kunskap man fått från Sony.
Framtiden för Coldwood, och därmed även för Västerbotten, ser mycket bra ut, sammanfattar Michael Gill.
Läs hela reportaget på Filmarc.
Allt finns på Youtube
På Youtube händer det också mycket kring nya spelet. Officiella trailers, intervjuer från olika spelsajter, analyser, ja, allt finns på Youtube. Här är några exempel ur högen.
Officiell trailer för The Fight: Lights out
Jakob Marklund, Coldwood, visar The Fight för Experience It All
Kyle Schubel, executive producer på Sony, visar vad spelet går ut på, hur man väljer karaktärer och lär sig hantera spelet.
iWaggle ger en genomlysande analys av spelets uppbyggnad och karaktärernas rörelser.
Intervju med skådespelaren Danny Trejo som uppträder som tränare i spelet.
Trailer med Danny Trejo om hur man tränar i spelet för att bli bra.
Josh Miller intervjuas av Machinima