Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Digitala kanaler visar jobben

En av de viktigaste ingredienserna för utveckling av norra Sverige är kompetensförsörjning. Att företag och organisationer hittar rätt kvinna eller man för jobbet, och att personer med intresse av norra Sverige får bra och aktuell information om karriärmöjligheterna.

För att effektivisera det arbetet, att mäkla kompetens, lanseras i dagarna en ny tjänst,
Karriär i Norr, en jobbportal med fokus på norra Sverige.

Satsning på digitala kanaler

Karriär i Norr samlar platsannonser från norra Sveriges lokala morgontidningar med en digital lösning som gör det smidigt för jobbsökaren att hitta nya möjligheter. Det kan ske från mobilen på bussen, från läsplattan i soffan, på själva sajten eller via sociala medier. Karriär i Norr är en startpunkt för en satsning på digitala kanaler och viralt arbete kring platsannonsering.

Arbetet med koncept och utveckling har skett i ett samarbete mellan Norrgruppen, där de sex största tidningarna i norr ingår, utvecklingsbolaget Citygate, med lång erfarenhet av att leverera tjänster till tidningsbranschen med bl a Lokus, och digitala medialabbet Dohi Sweden.

Adderat nya kanaler

– Städerna i norra Sverige har en stark utveckling, med vilken det följer utmaningar för företag att rekrytera rätt personal. Dagstidningarna har en stark ställning vid rekryteringar och det vi nu gjort är att utveckla tidningserbjudandet och adderat nya kanaler, helt i linje med tidningshusens utveckling och stora fokus på digitala lösningar och plattformar, säger Christina Nilsén, säljledare på Norrgruppen.

– Att våra talanger stannar kvar och utvecklas, och att vi kan attrahera människor från andra delar av landet är jätteviktigt. Vi och många andra företag är i stort behov av inflöde av kompetens och idéer och därför känns det viktigt att vara med och förbättra kommunikationen kring de här frågorna, säger Emanuel Dohi, VD på Dohi Sweden.

– Norrgruppen är ett professionellt team med visioner och kreativ förmåga och Dohi Sweden håller världsklass i design. Det har varit en fröjd att arbeta med båda och vi ser fram emot mer, säger Niklas Jonason, VD på Citygate.

Utvecklingsarbetet har pågått under hela 2013 och i september gick sajten live. Karriär i Norr går att
hitta via sajten
eller genom appen på
App Store
eller
Google Play.

Foton för kampanjen: Patrick Degerman

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.