Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Digitalt blir huvudkanal in till Skellefteå kommun

Lite snabbare, lite öppnare och lite enklare. Det är parollen för Skellefteå kommun som med hjälp av ny teknik, bland annat i form av en prisbelönt app, har.

– Hela 93 procent är nöjda med bemötandet från vår kundtjänst, berättar Marie Larsson, Skellefteå kommun för Region Västerbotten.

Skellefteå kommun stod som det goda exemplet när Region Västerbotten under Almedalsveckan arrangerade ett seminarium under rubriken: ”Demokratiutveckling genom tjänstedesign”. Dagens samhällsbyggare står nämligen inför stora utmaningar men ges också goda möjligheter till strategisk design av morgondagens medborgarservice via digitala lösningar.

– Målet är att huvudkanalen in till kommunen ska vara digital redan 2015, berättar Marie Larsson.

Läs mer hos Region Västerbotten.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.