Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Digitalt engagemang ger framgång

På plats under Internetdagarna i Stockholm fanns Magnus Bäcklund, digitalchef, och Malin Björklund, digital strateg, båda från
Plakat
i Umeå. InfoTech Umeå bad dem sammanfatta några intryck från konferensen.

Magnus Bäcklund och Malin Björklund:
”Det var en intressant och intensiv dag som innehållit bra tips och många goda exempel på hur digitalt engagemang kan vara en mätbar framgångsfaktor med fokus på hur vi hittar engagemanget.”

”För att lyckas med detta måste vi ha förståelse för användarna och bjuda in till medskapande. Vi måste alltid utgå från individen för att kanalisera engagemanget. Vad vill då individen ha och hur tillfredsställer vi det behovet? För att engagera måste man förstå vad som driver människor.
Engagemang är egentligen något enkelt och grundläggande. Försök nå dig själv så når du andra. Ställ dig frågan vad som engagerar dig?”

”Vi måste samtidigt våga testa så börja med de små sakerna, se till att tajmingen är rätt och att du har stenkoll på vad dina användare efterfrågar. Mät, testa och kör!”

”Något som flera lyfte under Internetdagarna var reaktiv proaktivitet. Lär av andra. Vad händer inom ert område idag? Dra nytta av vad andra i detta nu har för verklighet. Och var äkta i det som görs.”

Fakta om Internetdagarna
Internetdagarna anordnas av .SE (Stiftelsen för internetinfrastruktur), en oberoende allmännyttig organisation som verkar för positiv utveckling av internet i Sverige och som ansvarar för internets svenska toppdomän .se. Internetdagarna 2014 är den 15:e konferensen i ordningen.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.