Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Dohi Sweden bryter ny mark med Aftonbladet

Med LivePoll, Trafikkollen och Tipsa-tjänsten har Dohi Sweden under lång tid levererat tekniska lösningar till Aftonbladet. Med Aftonbladets nya mobilsajt tar man nu ytterligare ett steg i samarbete.

Sedan i höstas har ett team från Dohi Sweden arbetat med Aftonbladets mobilsajtteam i projektet, och nyligen var det release för sajten, med tillhörande appar, som bär med sig en rad förbättringar. 

Bättre kvalitet, snabbar uppdatering

Den nya lösningen låter mobil webb dela teknik och innehåll med helt nya iOS- och Android-appar, så kallade "hybridappar", vilket kommer att förhöja och förbättra användarnas upplevelse, på alla sätt och i alla enheter. Sidorna kommer att ladda och uppdatera snabbare, bildkvaliteten blir avsevärt högre och det kommer också att bli enklare att dela artiklar och titta på Aftonbladets tv-sändningar.

– Samarbetet med Dohi fungerar mycket bra. Utvecklarna har visat stort engagemang och en härlig kreativitet, säger Aftonbladets redaktionella mobilchef Lena Widman.

2,7 miljoner i toppnotering

Arbetet med den nya mobilsajten ligger i linje med Aftonbladets fokus på online-utgivning, där mobila applikationer för smarta telefoner och läsplattor blir allt viktigare – en satsning som gett tydligt gensvar på webben. Tidningens mobilläsare ökar rekordartat – den senaste toppnoteringen är 2,7 miljoner unika användare under en vecka – vilket fört med sig att Aftonbladet idag når fler läsare än någonsin tidigare i tidningens historia.

– Vi hoppas nu att läsarna gillar den nya appen och laddar ner den och att trafiken fortsätter öka. Det här är en första release, men vi har redan fler spännande nyheter på gång i apparna, säger Lena Widman.

Aftonbladet är ett utmärkt exempel på att tidningsbranschen fortfarande erbjuder stora möjligheter, för den som vågar och har kompetens att ligga i framkant av utvecklingen.

– Det är alltid spännande att jobba med Aftonbladet – en duktig, driven och marknadsledande samarbetspartner. Vi gör ett pionjärjobb tillsammans, i Skandinavien och världen, säger Emanuel Dohi, VD på Dohi Sweden.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.