
Dohi Sweden köper designbyrån 200%
– Förvärvet ligger helt i linje med vår strategiska expansion. Med den här kompetensen som vi adderar har vi möjlighet att inte bara reagera på marknadens utveckling utan även agera och till och med påverka hur vi kommunicerar och interagerar i framtiden, säger Emanuel Dohi, vd på
Dohi Sweden.
Kommunikationsbyrån 200%, grundad 2009 av Peter Viksten – med lång meritlista av internationella kunder som Nike, Coca-Cola, Amnesty och MTV samt starka lokala varumärken som Umeå universitet, Umeå kommun, IKSU, och Bostaden. Bolaget omsatte 5.3 miljoner kronor i sitt senaste bokslut och består av ett visionärt och skickligt team av art directors och marknadsstrateger.
– Våra bolag har länge jobbat sida vid sida och det känns både logiskt och spännande att Dohi nu kan bredda sitt erbjudande till våra befintliga och nya kunder med de kreativa lösningar som gjort båda verksamheterna kända, säger Peter Viksten, vd för 200%.
Dohi Sweden är en digital fullservicebyrå som på bara två år vuxit till över 20 anställda. Tjänsteutbudet består av innovativa produkter, kampanjer och strategier för att hjälpa kunder i deras satsning på nya digitala plattformar. Företaget har tung teknisk kompetens och jobbar främst med rika kontextbaserade produktioner för mobila enheter, avancerad webb och interaktiv tv.