Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Enklare för banken att lyssna på sina kunder

Nordea behövde en teknisk lösning för att snabbt kunna känna av sina kunders reaktioner och få omedelbar feedback direkt till rådgivarna. En digital lösning krävdes och eftersom
Zone Systems
i Skellefteå sedan länge arbetat med digitala informationssystem gick frågan till dem.

Zone Systems visade sig ha en bra lösning för att enkelt presentera insamlat data. Men en lösning för att samla in enkätsvar hade man inte. En snabb marknadsundersökning visade sig att lösningen var närmare än man kunnat ana. Skellefteåföretaget
SoftSeC
kunde nämligen leverera en insamlingslösning (QSeC) som kunde samla in enkätsvar från en PC, pekskärm, IPad eller smartphone.

Ny Skellefteåprodukt

Efter en del integrationsarbete mellan de båda lösningarna finns nu en riktigt intressant Skellefteåprodukt som löser Nordeas behov men även bör kunna vara intressant för många andra företag.

– De flesta företag oavsett bransch har ett intresse av att känna av hur kunderna upplever deras service, säger Christer Sehlstedt, VD på SoftSeC.

– Så den kombination vi tagit fram med ett rätt generellt insamlingsverktyg kopplat mot ett mycket kompetent presentationsverktyg tror vi ska kunna bli en intressant produkt att gå ut ganska brett med, fortsätter Christer.

Pekskärmar och smartphones

Lösningen hos Nordea kommer att finnas på pekskärmar där kunden kan besvara enkäten på vägen ut från banken. Men för den stressade bankkunden kommer även en möjlighet finnas att besvara den i sin smartphone även när man lämnta banken.

Lösningen installeras under början av maj och kommer därefter att börja marknadsföras.

– Vi kommer att gå ut bland alla våra befintliga kunder och berätta att denna enkätlösning nu finns tillgänglig. Det känns som ett riktigt intressant komplement till den Scala-lösning vi idag erbjuder marknaden, berättar Anders Karlsson, VD på Zone Systems.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.