Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Ett kungarike får kungligt besök

North Kingdoms meritlista är lång med mängder av internationella priser och stora uppdrag för bolag som Toyota, Adidas, Volvo, Carlsberg, Netflix och Vodafone. I ett samarbete med Google och filmbolaget Warner Brothers har Skellefteåföretaget också jobbat med digital marknadsföring kring Tolkienfilmen The Hobbit: Smaugs ödemark, ett uppdrag i den yppersta världsklassen.

Att kung Carl XVI Gustaf besöker North Kingdom är därför inte så underligt, här är ett av Sveriges främsta bolag inom digital marknadsföring.

Kungligt besök hos North Kingdom
David Eriksson, kreativ chef för North Kingdom, visar kung Carl Gustaf hur tekniken bakom Oculus Rift kan användas för bland annat spel och utbildning. 

Text: Mikael Hansson, Foto: Patrik Degerman.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.