Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Evry och Komatsu skriver avtal

Det nya avtalet har tecknats av Evry One, som är den del av konsultjätten som riktar sig mot små- och medelstora företag.

– Istället för att arbeta i en relativt brokig systemmiljö får nu Komatsu Forest ett enhetligt och likformat stöd för sina affärsprocesser. Det innebär i sin tur möjlighet att ge en förbättrad service till slutkunderna och därmed en ökad kundnöjdhet, säger Stig Rönnblom, vd EVRY One Skellefteå AB.

– Komatsu Forest är ett litet bolag som finns över hela världen och som innefattar hela värdekedjan, från produktutveckling till eftermarknad. Verksamheten är komplex och IT-stödet är ett viktigt verktyg i arbetet med att ständigt effektivisera arbetet och förbättra kundens upplevelse av Komatsu Forest som affärspartner, utan att kostnaderna rusar iväg. Att vi väljer EVRY One som partner beror inte minst på att de är en stark leverantör med lokal närvaro och har mycket bra referenser från företag med verksamhet som liknar vår egen, säger Tommy Berggren, vice vd Komatsu Forest i Umeå.

Den nya lösningen lägger grunden för en mer kraftfull satsning på utökade systemfunktioner som exempelvis konfigurering av order, CRM och mobila tjänster. Ett par konkreta exempel på förbättring är att företagets säljare nu får möjlighet att konfigurera en maskin direkt hos kund och att servicehanteringen, med hjälp av bl a mobila lösningar, kan bli effektivare. Med gemensamma termer, data och funktioner för Komatsu Forests olika bolag underlättas och förbättras också den interna kommunikationen.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.