
Evry och Komatsu skriver avtal
Det nya avtalet har tecknats av Evry One, som är den del av konsultjätten som riktar sig mot små- och medelstora företag.
– Istället för att arbeta i en relativt brokig systemmiljö får nu Komatsu Forest ett enhetligt och likformat stöd för sina affärsprocesser. Det innebär i sin tur möjlighet att ge en förbättrad service till slutkunderna och därmed en ökad kundnöjdhet, säger Stig Rönnblom, vd EVRY One Skellefteå AB.
– Komatsu Forest är ett litet bolag som finns över hela världen och som innefattar hela värdekedjan, från produktutveckling till eftermarknad. Verksamheten är komplex och IT-stödet är ett viktigt verktyg i arbetet med att ständigt effektivisera arbetet och förbättra kundens upplevelse av Komatsu Forest som affärspartner, utan att kostnaderna rusar iväg. Att vi väljer EVRY One som partner beror inte minst på att de är en stark leverantör med lokal närvaro och har mycket bra referenser från företag med verksamhet som liknar vår egen, säger Tommy Berggren, vice vd Komatsu Forest i Umeå.
Den nya lösningen lägger grunden för en mer kraftfull satsning på utökade systemfunktioner som exempelvis konfigurering av order, CRM och mobila tjänster. Ett par konkreta exempel på förbättring är att företagets säljare nu får möjlighet att konfigurera en maskin direkt hos kund och att servicehanteringen, med hjälp av bl a mobila lösningar, kan bli effektivare. Med gemensamma termer, data och funktioner för Komatsu Forests olika bolag underlättas och förbättras också den interna kommunikationen.