Företag blir starkare med internet
Seminarieserien anordnas 7 – 9 september i Örnsköldsvik, Umeå och Skellefteå och målet är att få deltagarna att förstå betydelsen av internet och hur närvaron på nätet kan skapa en identitet för ett företag och stärka företagets varumärke. Men det handlar också om att förstå hur man ska hantera klagomål och om man får bad will på nätet.
Tanken är att ge konkreta verktyg till hur företag ska kunna använda sociala medier och de digitala informationskanalerna smart för att öka försäljningen och nå nya köpstarka generationer som redan idag väljer nätet som handelsplats.
Ann Klefbohm, vd för
Base media Norr, menar att fler företag behöver få upp ögonen för den förändring som sker i samhället när de unga generationerna söker sig till nya kanaler för att söka information.
– Fyrtio- och femtiotalisterna fortsätter gärna att använda sig av tv och tidningar. Vi sextiotalister är mer spretiga med många kanaler för marknadsföring. Men för åttiotalisterna är det internet som gäller. De utgår från att allt finns där. Vill man nå dessa måste man finnas med där, säger Ann Klefbohm.
Seminarierna arrangeras tillsammans med
Nordiska Säljinstitutet
varifrån Johan Moritz deltar som föreläsare.
Se hela
programmet för seminarieserien.