Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Hjälper nya företag bli vinnare

Föreläsningar, gruppövningar och enskilda upgifter. I en intensiv ström av intryck och upplevelser får ett tjugotal affärscoacher och investerare från Sverige träna sig på hur de kan hjälpa företag att hitta sin marknad, att förstå sina kunders behov och lära sig ta kontakt med finansiärer som är villiga att stötta ett projekt fram till en lysande affär.

Att förstå vad ett företags kunder och marknad har behov av, vilket värde företaget kan bidra med till sina kunder, hur man hittar den passionerade ledaren som kan driva på företaget, hur ett team kan byggas kring denne ledare och hur företagets hela organisation kan finna samma målbild är några av frågorna som tas upp.

Under själva utbildningen arbetar deltagarna praktiskt med en modell som tagits fram av Stanford Research Institute, SRI, nämligen verktyget NABC och processen att ge värdefull, konstruktiv feedback i så kallad Value Creation Forums.

Kursen anordnas av Almi Innovationsbron tillsammans med Stanford Research Institute, SRI. En längre artikel kommer senare här på InfoTech Umeå om hur resultaten förs tillbaka till företag och inkubatorer i Sverige.

 

På kurs om innovation hos SRI
Från vänster: Tarja zu dem Berge, Sara Olofsdotter, Ingela Lidström, Eva Nordlander och Mårten Öbrink. 

 

Marianne Poulsen

Marianne Poulsen.

 

At Stanford Research Institute, SRI
Marianne Poulsen. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Tomas Jonsson och Ulf Borbos. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Från vänster: Mårten Öbrink, Johan Rosendahl, Mattias Eriksson och Tomas Jonsson. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Johan Rosendahl. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Jenny Ohlsson och Mattias Eriksson. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Anett Kansanen och Kristofer Öhman. 

 

På kurs om innovation hos SRI 

 

På kurs om innovation hos SRI
Johan Rosendahl och Jenny Ohlsson. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Torbjörn Rundkvist och Tarja zu dem Berge. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Torbjörn Rundkvist. 

 

På kurs om innovation hos SRI 

 

På kurs om innovation hos SRI
Sara Olofsdotter. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Torbjörn Rundkvist, Tomas Jonsson, Anders Cronholm och Tarja zu dem Berge. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Tarja zu dem Berge. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Torbjörn Rundkvist och Tomas Jonsson. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Steve Ciesinski, Maja Brisvall och Marianne Poulsen. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Jenny Ohlsson och Mattias Eriksson.

 

På kurs om innovation hos SRI
Eva Nordlander. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Henrik Jansson. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Jenny Ohlsson, Mattias Eriksson, Eva Nordlander, Ulf Borbos och Henrik Jansson. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Mårten Öbrink. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Tomas Jonsson, Torbjörn Rundkvist och Tarja zu dem Berge. 

 

På kurs om innovation hos SRI 

 

På kurs om innovation hos SRI
Mattias Eriksson, Markus Bredberg, Maja Brisvall och Johan Rosendahl. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Sara Olofsdotter, Steve Ciesinski och Anders Cronholm. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Phillip Whalen. 

 

På kurs om innovation hos SRI
Jenny Ohlsson och Ulf Borbos.  

Text och foto: Mikael Hansson

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.