Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Indienresa stärker UDKs kompetens

Under ett flertal år har
UDK
skickat medarbetare till Indien för att möta utvecklare inom ManageEngine, en del av företaget Zoho, som tagit fram produkter som SupportCenter och ServiceDesk. Det är produkter för support och ärendehantering som används av ett stort antal företag i Sverige. Med den internationella certifieringen vill UDK visa på att företaget kan leverera med högsta kvalitet.

UDK från Umeå är en av ManageEngines leverantörer i Sverige och har sedan flera år byggt upp ett stort kunnande kring produkterna. Det direkta samarbete som medarbetarna får genom att möta utvecklare på plats i Indien är viktigt för att kunna erbjuda stor kompetens inom området, menar Fredrik Grönlund.

Högsta kvalitet

– Med de nya certifieringar som vi nu tagit kan vi visa att vi kan leverera med högsta kvalitet, säger Fredrik Grönlund, som nu tagit ManageEngines högsta nivå av certifieringar för dessa produkter. Under resan certifierade sig också David Johansson för ManageEngines första basnivå. Förutom Fredrik Grönlund och David Johansson ingår även Bengt Wass och Johan Forsberg i UDK:s team kring ManageEngines produkter.

– Certifieringen innebär att vi dokumenterat våra kunskaper och att få träffa utvecklarna på plats, ansikte mot ansikte, ger oss ett stort utbyte, fortsätter Fredrik Grönlund.

Förutom de båda stora produkterna SupportCenter och ServiceDesk växer även intresset för Desktop Central, en produkt som underlättar fjärrhantering av datorer och mobiltelefoner.

– Det beror inte minst på att antalet mobila enheter blir större och därmed nödvändigheten av att kunna hantera dessa, säger Fredrik Grönlund.

Bakgrund

Zoho står för produktportföljen ManageEngine och är en mycket stor världsspelare för it-system med över 50 000 kunder i hela världen. ServiceDesk, SupportCenter och Desktop Central är tre produkter som UDK erbjuder sina kunder för att underlätta support och ärendehantering.

UDK är ett företag som arbetar med verksamhetsstödjande IT-lösningar för ärendehantering, affärssystem och hantering av produktinformation (PIM). Kompetensen sträcker sig från teknikplattformar och integrationer till kundanpassningar och verksamhetsprocesser. UDK har sitt huvudkontor i Umeå och är omkring 60 anställda.

Text och foto: Mikael Hansson

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.