Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Iphone-appen TableDrum från Umeå får stort internationellt genomslag

TableDrum, som tagits fram av Umeåföretaget
Dohi, gör det möjligt att med en Iphone spela in virtuella trumljud enbart genom att trumma med fingrarna eller med pinnar på bord, koppar och annat som råkar ligga framme. Klart intressant, tycker världens tech-sajter, som varit mycket snabba med att uppmärksamma appen.

Umeåföretaget har lyckats med bedriften att få några av de viktigaste kritikerna att skriva om TableDrum. Att till exempel Pete Cashmore, med signaturen
@mashable
på Twitter, nämner TableDrum kan inte överskattas. Pete Cashmore har närmare 2,5 miljoner följare på Twitter vilket innebär ett mycket stort genomslag när han kommenterar nya produkter.

TableDrum Mashable

Att Pete "mashable" Cashmore med 2,5 miljoner följare på Twitter lyfter fram TableDrum är ett gott betyg på att appen fått stort genomslag.

När dessutom tech-gurun och grundaren av
TrendHunter
Jeremy Gutsche, viktiga tech-sajten
Gizmodo
och klassikern
Wired, för att nämna några, också lyfter fram TableDrum innebär det att appen från Umeåföretaget får stort genomslag.

Uppmärksamheten börjar nu också märkas i topplistorna på App Store varifrån TableDrum går att ladda ner. På viktiga USA-marknaden ligger appen på 58 plats på listan över sålda appar, i Argentina är man 2:a och i Sverige 3:a. Också Asien har blivit en marknad för Tabledrum med 20:e plats i Japan och 41:a plats i Kina, när detta skrivs.

– Vi har under det senaste året jobbat hårt för att etablera kontakter både i Sverige och utomlands, detta i kombination med intensivt marknadsföringsarbete och hjälp från internetgudarna har gjort att TableDrum fått bra genomslag runt om i världen, berättar Emanuel Dohi, vd för Dohi Sweden.

– Det är också roligt att se att de inte bara skriver vad andra tycker utan att de själva faktiskt har startat appen och prövat den, fortsätter Emanuel Dohi, som nu kan glädja sig åt Umeåföretagets hittills största succé.

Text: Mikael Hansson

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.