Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Kampanj lyfter fram Teknikcollege

Det är byrån
Plakat
som fått i uppdrag att producera en marknadsföringskampanj för
Teknikcollege i Umeå. Målgrupperna är främst niondeklassare och deras föräldrar i Umeåregionen. Stortavlor vid strategiska platser där ungdomar rör sig kompletteras med banners på Spotify och Facebook samt med radioreklam och direktreklam som vänder sig till föräldrarna.

Kampanjens koncept bygger på att lyfta fram målinriktade elever, lärare och före detta elever, som berättar om Teknikcollege på ett spännande sätt i form av deras visioner om framtida arbetsuppgifter. Genom att visa vilka möjligheter till kreativa jobb som utbildningen ger vill kampanjen också sudda ut schablonbilden av att man efter gymnasiet hamnar i en smutsig verkstad.

En av  de som intervjuas i kampanjen är Paulina Johansson som utsågs till Årets elev på Teknikcollege 2011.

Vad har du för framtidsdrömmar?
– Först, att komma in på en riktigt bra designhögskola och där utbilda mig till designer inom digitala medier. När jag blrjar jobba vill jag kunna bidra med lösningar i projekt so msyftar till att förbättra villkor för människor, djur och klimat. Till exempel genom att skapa appar som hjälper människor att engagera sig på nya, roligare sätt.

– Vi har genomgående valt att arbeta med extrema närbilder och visionära uttalanden, både för att sticka ut i mediebruset men också för att överlåta till betraktaren att bilda sig en egen uppfattning om framtida arbetsuppgifter utbildningen kan leda till, säger Daniel Alinder, ansvarig projektledare på Plakat.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.