Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Lanserar spel i Nordamerika

Aqua Moto Racing 3D
som
Zordix
nu lanserar också för den Nordamerikanska marknaden är ett spel där det gäller att föra fram vattenfordonen i halsbrytande hastigheter bland böljande hav och sandstränder. Vilda stunts ger extra belöningar och det går även att köpa till och pimpa sin förare.

Aqua Moto Racing 3D är anpassat för Nintendo 3DS, en handhållen spelkonsol med en skärm som visar 3D-grafik utan att användaren behöver använda särskilda glasögon. Styrkan på 3D-effekten kan justeras steglöst för att ge största möjliga personliga anpassning.

Inför lanseringen den 10 oktober passar InfoTech Umeå på att kolla läget med Matti Larsson, vd för Zordix.

InfoTech Umeå:
Innebär Amerika-lanseringen några uppdateringar i spelet?

Matti Larsson:
Javisst! Vi vill naturligtvis ha spelet i tipp-topp inför den amerikanska lanseringen och vi kände att det fanns utrymme för några väl valda fixar.

Vi har förbättrat ljudet, mjukheten i spelet samt fysiken så att kollisioner alltid fungerar riktigt bra även för de personer som vill utmana gränserna.

De som har en europeisk version kommer så klart också att få ta del av dessa uppdateringar inom kort.

InfoTech Umeå: 
Vad betyder en lansering i Amerika? Hur stor är den marknaden?

Matti Larsson:
Vi räknar med en dubbelt så stor försäljning i Nordamerika jämfört med i Europa. Den amerikanska versionen är dessutom anpassad med fyra olika språkversioner: kanadensisk franska, amerikansk engelska, amerikansk spanska och brasiliansk portugisiska så att vi når ut på bästa sätt. Även marknadsmaterialet är hittills översatt till 12 olika språk.

InfoTech Umeå:
Läget i övrigt för Zordix?

Matti Larsson:
Det känns roligt att Nintendo 3DS fortsätter att vara en riktig storsäljare. Vi har erövrat en mycket trevlig plats i Nintendo eShop där vi i Europa ligger med högt och väl synligt i kategorierna Racing, Sports och Independent.

Text och foto: Mikael Hansson

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.