
Löshår på internet ger pris som Årets tillväxtföretag
Det är internet som gett
Rapunzel of Sweden
företagets enorma framgång i numera 36 olika länder. På bara några har man ökat sin omsättning till 84 miljoner kronor 2011 genom försäljning av löshår och hårförlängningsprodukter via internet.
Företagets produkter har blivit en stor succé och en bidragande orsak är den närvaro man har på nätet med en webbshop, interaktiva färgkartor och tydliga instruktionsfilmer. Dessutom har företaget en mycket stark närvaro i olika sociala medier med en livlig Facebook-sida, egen YouTube-kanal och Twitter-flöde.
Företaget ägs och drivs av Ida Backlund och Stefan Lövgren, som mycket glada fick ta emot priset från Deloitte och Swedbank som vill uppmärksamma och inspirera de företag som vill utvecklas och som har förmågan att satsa och verka för tillväxt i Umeå.
Och mer tillväxt ska det bli lovar Ida Backlund i sitt tacktal.
– Inom fem år siktar vi på 500 miljoner i omsättning, säger hon och tackar både personal och kunder för att man vågar satsa på denna nya bransch.
Redan tidigare har Rapunzel firats med Umeå kommuns Företagspris 2010 och framgången fortsätter alltså nu två år senare.