Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Lyckat besök i Indien för UDK

Ni är åter från Indien. Vad har ni gjort där?

Bengt Wass och Fredrik Grönlund:
Vi har besökt företaget Zoho de som äger företaget ManageEngine.  När vi var här för två år sedan träffade vi partners och skrev certifieringar men denna gång var vi här för att träffa produktchefer och utvecklare för de olika produkter som vi jobbar med.

Och mer i detalj?

Bengt Wass och Fredrik Grönlund:
Vi har utvecklat applikationer till ManageEngines produker SupportCenter Plus och ServiceDesk Plus. En av distributörerna som vill sälja våra produkter kommer från New Zeeland och då avståndet är så långt mellan oss bestämde vi att vi skulle mötas halvvägs i Indien.

Hur underlättar detta ert arbete i framtiden?

Bengt Wass och Fredrik Grönlund:
Som en stor integratör av deras system är det alltid bra att titta på åt vilket håll produkterna är på väg. Vi diskuterar utveckling av produkterna och kommer med förslag på nya funktioner för att underlätta för kunder och oss.

Bakgrund

Zoho står för produktportföljen ManageEngine och är en mycket stor världsspelare för it-system med över 50 000 kunder i hela världen. Främst är det ManageEngines ServiceDesk och SupportCenter som UDK kan erbjuda till sina kunder för att underlätta support och ärendehantering.

Produkterna inom ManageEngine ger stöd för säkrare och mer effektiv hantering av ett företags it-infrastruktur och för den externa supportkontakten med kunder. När marginalerna minskar med snävare ledtider och ökad konkurrens måste företagen kunna erbjuda sina kunder smartare och enklare hantering av ärenden. Med ett väl fungerande supportsystem kan kostnaderna för it-stödet minska och det är i dessa delar som UDKs kunder kan dra nytta av support- och help desk-produkterna från ManageEngine.

Text: Mikael Hansson

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.