Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Möt Umeås brutala Youtube-kockar

Social media club UmeåStudenterna bakom Youtube-succén Regular Ordinary Swedish Meal Time har på kort tid slagit fått enorma tittarsiffror för sina brutaal matlagningsfilmer. Mer än en miljon gånger har de fyra filmerna hittills visats på deras egen Youtube-kanal.

Nu kommer de till Social Media Club i Umeå, men inte för att laga mat, utan för att berätta om hur man gör en Youtube-succé.

– Det var absolut ingenting vi räknat med. När jag kollade en kväll hade vi haft 60 000 tittare och när jag vaknade upp på morgonen hade vi 200 000 tittare. Sen har det bara ökat, säger Niklas Lundberg, en av filmskaparna,till SVT.

Social Media Club Umeå arrangerar lunchen fredag 25 februari, 11.30 – 13.00.
Anmäl dig här.

Nedan: En av de brutala kockarns filmer.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.