Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies
????????????????????????????????????

Network meeting on creativity, technological shifts and global sales

The network meeting started with a presentation by Sofia Anner from the Kreator network. She showed different examples of how creative resources could be used by companies, e.g. to explain complex products or processes or to visualize customer benefits. In a project initiated by Uminova Innovation, up to ten companies will get the opportunity to access a creative resource from the Kreator network for approximately two days.

 

Christian Sandström, researcher at Chalmers and Ratio, talked on the subject “Is the customer always right?”.  He showed examples of how companies have missed technological shifts and consequently perished.  One pitfall is to listen too much to large, existing customer, which can lead to a company becoming too entrenched in current technologies. If that technology becomes obsolete, due to technological change or the introduction of a competing technology that customers prefer, the company will face major challenges that might be very difficult to overcome.

 

Andreas Sundgren, CEO of Shakespeare capital, founder of Brännland Cider and former CEO of Toontrack Music, explained how Toontrack became successful in the US after getting rid of their distributors. He also explainedd how a small company, such as Brännland Cider, can get PR and access to important sales channels on virtually no budget. His message was that you have to get on the plane and sell the product! You only need your time and money for airplane tickets – if you are  small start-up with a good product, you can succeed without a large budget.

 

Text; Magdalena Krajewska

 

Photo: Kurt Strömgren

 

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.