
Norrländskt system stödjer norrländska burgare
Att bedriva verksamhet inom restaurangbranschen innebär ett omfattande arbete kring att ta beslut inom allt från prognoser till löner och budgetarbete. Umeåföretaget TRIMMA Affärsutveckling har medvetet utvecklat ett beslutsstödsverktyg med användaren i fokus. Något som kunderna uppskattar – och som den senaste storkunden Max Hamburgerrestauranger är ett tydligt kvitto på.
Max Hamburgerrestauranger AB har valt att investera i TRIMMA:s beslutsstödsverktyg INSIKT. Nu har systemet implementerats på hamburgerkedjans 90 svenska restauranger och används som beslutsstöd inom försäljning, lön och ekonomi, exempelvis vid budgetering, prognoser, uppföljning och rapportering.
– Budget och uppföljning finns i ett och samma verktyg och den tekniska tröskeln inför att komma igång är låg. Våra kunder uppskattar att vi utvecklat systemet med användaren i fokus, säger Andreas Forsberg, vd för TRIMMA Affärsutveckling.
För Max som har investerat i INSIKT till kedjans alla svenska restauranger var det viktigt att både implementeringen gick smidigt och att verktyget kan ge det beslutsstöd som ansvariga medarbetare har behov av.
– Vi valde INSIKT för att det är ett pedagogiskt och lättöverskådligt beslutsstödsverktyg. Tack vare systemets användarvänlighet har även implementeringen i alla våra restauranger gått väldigt smidigt, säger Lars Olsson, administrativ chef och vice VD för Max.