
NUITEQ i hetluften på världsmässa
Det är NUITEQs prisbelönta programvara Snowflake för multitouch-skärmar som lockat Lenovo att bjuda in Skellefteåföretaget till samarbete under CES-mässan i Las Vegas som pågår 10 – 13 januari. Mässan är världens största för elektronikvaror riktade till konsumenter med över 3 100 deltagande företag som beräknas visa över 20 000 nya produkter. I ett sådant enormt utbud är det lätt att bli undanskuffad men med samarbetet direkt med Lenovo har NUITEQ fått en plats på mässan som ger synlighet.
– Vi är glada att få samarbeta med NUITEQ för lanseringen av vår nya produktlinje AIO. Deras branschledande multitouch framgång visar det breda spektrum av möjligheter för våra nya produkterbjudanden, säger Sean Liu, senior product manager, i ett pressmeddelande.
– Lenovo har ett fantastisk multitouch-sortimentet, och vi är därför mycket glada över att få samarbeta med dem under CES-mässan och vi ser fram emot en lång och givande affärsrelation mellan våra bolag, säger Harry van der Veen, vd för NUITEQ.
Snowflake anses idag som den branschledande mjukvaran för multitouch-skärmar och används i över 45 länder i en mängd olika branscher som hemelektronik, offentliga utrymmen, utbildning, underhållning, utställningar och evenemang, fastigheter, museer, skyltfönster och interaktiv reklam.
Följ NUITEQ på CES-mässan
via företagets blogg.