Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Ökad omsättning för Gold Town Games

World Hockey Manager lanserades globalt 30 november 2017 och har sedan dess ökat omsättningen tre månader i rad. Främst sker försäljningen genom Facebook, Instagram och Google Ads.

Gold Town Games omsättning uppgick i februari till ungefär 1,4 miljoner kronor. Trots färre försäljningsdagar under februari ökade omsättningen för tredje månaden i rad. Ett par dagar med försäljningsrekord noterades under OS.

– Vi är glada över att omsättningen har ökat varje månad sedan den globala lanseringen och vi har goda förhoppningar om att så kommer att vara fallet även kommande månader, säger vd Pär Hultgren.

Totalt har ungefär 98 900 iOS- och Androidanvändare installerat WHM under februari månad. Av dessa är ungefär 44 600 från Nordamerika och de resterande i huvudsak från Europa, där Sverige och Tyskland med 9 300 respektive 11 600 ligger i topp. I Ryssland har 6 050 användare installerat spelet.

– Både antalet nedladdningar och kostnaden för de nya användarna är positiva. Vi arbetar vidare med att förbättra spelets retention [red: att hålla kvar kunderna], inte minst dag 1 och dag 7 men också längre in i spelet. Vi tror att ett rikare spel med fler funktioner i spelet så som den utlovade Social League, som nu går in i ett skede av intern testning, kommer att bidra till ökad retention, säger Pär Hultgren.

Användardata för februari 2018, Android och iOS

  • Antal nedladdningar: 98 900 stycken
  • Omsättning under februari: 1 400 000 SEK
  • Marknadsföringskostnader: 450 000 SEK
  • Andel av totala antalet användare som genomfört köp: 4,6 procent
  • On-boarding: 83 procent
  • Retention dag 1: 33 procent
  • Retention dag 7: 17 procent
  • Retention dag 14: 14 procent
  • Genomsnittlig tid i applikationen per användare per dag: 30 minuter
  • Dagliga aktiva användare 180201: 25 000 stycken
  • Dagliga aktiva användare 180228: 33 500 stycken
Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.