Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Skogsägare får it-stöd av Atea

Det stöd som Atea levererar till skogsägarföreningen Norrskog utgörs av en servicedesklösning som omfattar såväl hårdvara som konsulttjänster. I takt med att antalet it-relaterade system, och därmed it-systemens betydelse för verksamheten, ökar, blir behovet av en tillgänglig supportfunktion allt viktigare.

Inom ramen för avtalet ska Atea leverera en lösning för att hantera Norrskogs omkring 700 servicedeskärenden per år. Utöver support för Norrskogs teknikplattform innebär det att erbjuda en bemannad helpdesk samt servicetelefon utanför ordinarie öppettider. I servicedesken hanteras alla ärenden som rör störningar i it-infrastrukturen.

Ateas servicedeskerbjudande innefattar bemannad support dygnet runt, året om och kan ta över hela eller delar av ett företags servicedeskfunktion. Atea hanterar, registrerar samt mäter och följer upp alla ärenden i ett överenskommet system.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.