Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Spännande år väntar Rivia Sports

Umeåföretaget Rivia Sports är nominerad som finalist i kategorin Årets Nykomling i Sportfack Gear of the Year 2017 (det går bra att rösta fram till 29 januari).

– Att vara nominerad till Sportfack Gear of the Year 2017 känns superroligt, framför allt eftersom det är en branschtidning som är oberoende. Flera av de andra märkena som nämns till andra kategorier är väldigt stora såsom Puma, Giro, Garmin och Crescent vilket gör saken ännu roligare, säger Oskar Riby från Rivia Sports.

Internationell mässa

Samtidigt deltar Rivia Oliveira och Oskar Riby från företaget just nu under årets början i en stor internationell sportmässa i USA.

– Det känns helt galet, kommenterar Rivia Oliveira.

– Vi har länge diskuterat hur vi ska närma oss den amerikanska marknaden och Active Collective är en fantastisk möjlighet att bygga vårt varumärke i USA. Vi vill rikta ett stort tack till Invest in Västerbotten som gett oss möjligheten till detta, fortsätter Rivia Oliveira i ett inlägg på Facebook.

– Vad gäller mässan i Los Angeles så är det en stor möjlighet för oss att ta ett riktigt steg internationellt. Vi var på en mässa januari 2017 i Berlin och lärde oss mycket utav den. Nu känner vi oss ännu mer förberedda för den här mässan samt att den här mässan riktar sig endast till Activewear där vi är verksamma, den i Berlin var en bredare modemässa, säger Oskar Riby.

– Likt mässan i Berlin är denna endast för återförsäljare, influencers och press. Målet för resan är därför att knyta kontakter med nya återförsäljare och förhoppningsvis få till samarbeten med dessa, fortsätter Oskar Riby.

– Försäljningsprocesserna i vår bransch kan vara långa men förhoppningen är att dessa kontakter ska leda till ökad försäljning under 2018.

Rivia Sports kommer också att synas än mer genom en nystartad blogg där Rivia Oliveira kommer att skriva om företagets utveckling.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.