Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Språket i sociala medier

Kommuner, organisationer, myndigheter och institutioner, skolor, företag och ideella organisationer, alla har anammat sociala medier som ett arbetsredskap.

Frågor som de två författarna tar upp i boken
Språket i sociala medier
är bland annat hur vi då ska skriva i informella medier som Wikipedia, Facebook, Linkedin eller Twitter utan att texten blir naiv, sårande, missvisande, full av språkfel och kanske bryter mot lagen. Konkreta råd och anvisningar ingår också som en del av bokens innehåll om det sociala mediebruset.

Författare till boken är Helena Englund Hjalmarsson och Ingrid Herbert. Den senare utbildad språkkonsult vid Umeå universitet.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.