Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Starka bloggtalanger i fotbollslaget Umeå IK

Fotbollslaget Umeå IK har i dagarna varit på träningsläger i blogghantering hos
Umeåbyrån Plakat
(OBS! inte bollhantering, det sköter man själva). I Umeå finns många goda exempel på företag, organisationer och enskilda som förstått värdet i att kommunicera i digitala kanaler så att också Umeå IK ska ge sig ut på den arenan är naturligt.

Redan fylls
UIK:s blogg
med mängder av inlägg om livet i och kring ett av Sveriges främsta fotbollslag. Förhoppningen är att bloggen ska ge spelarna möjligheten att snabbt och enkelt kunna lägga ut sina tankar och bilder, utan att det nödvändigtvis ska behöva handla om fotboll.

Bilder från träningsupplägg

Bland inläggen går det att läsa, och inte minst se bilder, från träningsupplägg, resor, fritid vid sidan av fotbollen och ibland små käcka livserfarenheter, skrivet av fystränaren Lars-Gunnar Skoog, tillräckligt gammal för att kunna vara pappa till spelarna och, som det verkar, teknikförtjust: ” Glädje är tekniska prylar som Ipad 2, Ipod, Iphone 4, Nespresso maskiner och Bowers& Wilkins högtalare.” 

I bloggen lägger laget också upp små korta filmer som berättar mer om gemenskapen i ett fotbollslag på elitnivå. Skoj verkar man i vart fall ha, som exempelvis när man ska lära ut situps som går att göra hemma med en sopkvast.

 

Plakat bakom bloggen

UIK:s blogg har tagits fram av byrån Plakat, som genom åren hjälpt många organisationer och företag i såväl Umeå som övriga landet att lyfta sig med digitala kommunikation. Byrån utvecklar med sina 23 anställda webbstrategier, bygger webbplatser och kampanjsajter, aktiverar sociala medier, arbetar med sök, skapar banner- och AdWordskampanjer.

– Vi har turen att verka med Umeå som bas. Umeå är en öppen stad i ständig utveckling. Självklart skapar den närhet vi har med våra kunder en styrka i relationen. Sen har vi en bra mix av både lokala och nationella kunder, säger Plakats vd Peter Juneblad i en
intervju i tidningen Resumé
i samband med att byrån nominerats till Reklamsuperettan.

Text: Mikael Hansson

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.