Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Tobias gläder sig över 700 000 spelare från hela världen

Över 700 000 spelare laddade hem nya versionen av
MadSkills Motocross
som släpptes förra veckan och på internet strömmar lovorden in från hela världen. ”Join the addiction!”, skriver @happyguy0204 på
Twitter, och på
Facebook
skriver spelare inte bara engelska utan också på ryska ”Клевая игрушка!!!” (övers: Cool leksak!!!), på tyska ”Geiles Spiel !!!” (Bra spel!!!) och på italienska ”Che spettacolo” (Vilken syn).

InfoTech Umeå tog kontakt med Tobias Andersson, vd för Turborilla, som står bakom spelet MadSkills Motocross för att kolla läget.

Blev du överraskad över att så många som 700 000 laddade upp den nya versionen av spelet?
Tobias Andersson:
Ja, faktiskt. Före vi släppte uppdateringen räknade jag med att 150 000 fortfarande skulle vara aktiva.

Nästa expansioner med fler banor som ni släpper kommer man att kunna köpa direkt inifrån spelet. Vilka fördelar har en sådan affärsmodell?
Tobias Andersson:
Att köpa direkt inifrån spelet via sitt iTunes-konto blir fantastiskt smidigt. Skulle vi behöva skicka köparna till webbsida och be om kreditkortsuppgifter tror jag inte att vi hade gått vidare med detta.
Att släppa expansioner som spelarna får betala för innebär att vi kan tjäna mer pengar per spelare än om vi bara säljer spelet till dem. Det ger också de spelare som vill betala en möjlighet att göra det, medan de som inte vill betala fortfarande får ta del av vissa gratis uppdateringar. Så de som betalar ger alla en möjlighet att spela ett bättre, större spel.

När man följer Twitter och Facebook kan man se att många spelare lägger ner mängder av timmar på att klara banorna på allt snabbare tid. Hur följer ni  det här tävlingsmomentet som blivt så hett?
Tobias Andersson:
Vi har uppmärksammat det och kör snart igång en "weekly contest", mer om det senare när vi har utarbetat alla detaljer.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.