
Tobias gläder sig över 700 000 spelare från hela världen
Över 700 000 spelare laddade hem nya versionen av
MadSkills Motocross
som släpptes förra veckan och på internet strömmar lovorden in från hela världen. ”Join the addiction!”, skriver @happyguy0204 på
Twitter, och på
Facebook
skriver spelare inte bara engelska utan också på ryska ”Клевая игрушка!!!” (övers: Cool leksak!!!), på tyska ”Geiles Spiel !!!” (Bra spel!!!) och på italienska ”Che spettacolo” (Vilken syn).
InfoTech Umeå tog kontakt med Tobias Andersson, vd för Turborilla, som står bakom spelet MadSkills Motocross för att kolla läget.
Blev du överraskad över att så många som 700 000 laddade upp den nya versionen av spelet?
Tobias Andersson:
Ja, faktiskt. Före vi släppte uppdateringen räknade jag med att 150 000 fortfarande skulle vara aktiva.
Nästa expansioner med fler banor som ni släpper kommer man att kunna köpa direkt inifrån spelet. Vilka fördelar har en sådan affärsmodell?
Tobias Andersson:
Att köpa direkt inifrån spelet via sitt iTunes-konto blir fantastiskt smidigt. Skulle vi behöva skicka köparna till webbsida och be om kreditkortsuppgifter tror jag inte att vi hade gått vidare med detta.
Att släppa expansioner som spelarna får betala för innebär att vi kan tjäna mer pengar per spelare än om vi bara säljer spelet till dem. Det ger också de spelare som vill betala en möjlighet att göra det, medan de som inte vill betala fortfarande får ta del av vissa gratis uppdateringar. Så de som betalar ger alla en möjlighet att spela ett bättre, större spel.
När man följer Twitter och Facebook kan man se att många spelare lägger ner mängder av timmar på att klara banorna på allt snabbare tid. Hur följer ni det här tävlingsmomentet som blivt så hett?
Tobias Andersson:
Vi har uppmärksammat det och kör snart igång en "weekly contest", mer om det senare när vi har utarbetat alla detaljer.