Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

UDK leverar affärssystem till ledande köttproducent

Hälsinge Lantkök AB, företaget bakom varumärket Hälsingestintan – en av Sveriges ledande producenter av kvalitetskött – ser idag en kraftigt ökad orderingång. Expansionen välkomnas men ställer också nya krav på orderhanteringen, något som har motiverat en upphandling av affärssystem.

Urval bland elva system och leverantörer

I upphandlingen har man utvärderat elva leverantörer och system, varav UDK och Infor bedömdes vara den starkaste duon. UDK har rollen som införandekonsulter, medan Infor bistår med själva affärssystemet (Infor M3). UDK är kontrakterad partner med Infor och har arbetat med det aktuella affärssystemet i 25 år.

– Vi valde UDK och Infor av flera skäl. Bland det mest viktiga var att de har ett system som går att växa i, och att konsulterna har djup kompetens inom vår bransch och kan tillföra oss kunskap i framtiden, säger Britt-Marie Stegs, vd och grundare av konceptet Hälsingestintan.

Stort behov av rationalisering

Sedan tidigare använder sig Hälsinge Lantkök AB av flera olika system. Den sortens systemstruktur förutsätter en hel del manuell hantering, bland annat i form av upprepade registreringar av samma order. Ökningen av orderingångar har dock gjort den manuella hanteringen ohållbar, och behovet av rationalisering är stort. Med det nya systemet kommer bolaget att få en ännu högre leveranskvalitet utan att öka de administrativa kostnaderna. Systemet rustar också bolaget för fortsatt expansion.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.