Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

UDK spetsar med ny certifiering

Utbildningen i produkter inom ManageEngine-familjen anordnades i sexmiljoners staden Chennai, tidigare Madras, i Indien. Enbart mötet med en indisk storstad är självfallet en upplevelse med all trafik och gatuliv, men den stora behållningen var ändå att få umgås med utvecklare och säljare från 70 olika länder vilket gav ett ovärderligt internationellt nätverk.

Zoho, som står för produktportföljen ManageEngine, är en mycket stor världsspelare för it-system, även om företaget inte är så känt i Europa. Men deras produkter är mycket spridda med över 50000 kunder över hela världen. Främst är det ManageEngines ServiceDesk och SupportCenter som UDK nu kan erbjuda till sina kunder för att underlätta support och ärendehantering.

Produkterna inom ManageEngine ger stöd för säkrare och mer effektiv hantering av ett företags it-infrastruktur och för den externa supportkontakten med kunder. När marginalerna minskar med snävare ledtider och ökad konkurrens måste företagen kunna erbjuda sina kunder smartare och enklare hantering av ärenden. Med ett väl fungerande supportsystem kan kostnaderna för it-stödet minska och det är i dessa delar som UDKs kunder kan dra nytta av support- och help desk-produkterna från ManageEngine.

– Vi är de enda certifierade på hela deras produktflora här i Sverige, berättar Bengt Wass.

– Viktigt med utbildningen var också att vi fick mycket bra kontakt med utvecklarna på ManageEngine. Det gör att vi får bättre kanaler och ingångar till dem. Våra ärenden blir helt enkelt högprioriterade, menar Bengt Wass, och han är därför övertygad om att UDK nu kan erbjuda sina kunder ännu snabbare och säkrare lösningar på olika problem.

 

Text och foto: Mikael Hansson

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.