Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Umeå Energis film nominerad till flera nya stora pris

Denna gång är det
Lovie Awards, en europeisk tävling för internetbaserade verksamheter, samt en dubbelnominering i den
svenska tävlingen 100-wattaren.

– Jag är verkligen ödmjuk inför den stora uppmärksamhet som "Living with lag" har fått, säger Agneta Filén, marknadschef på Umeå Energi. Det är få förunnat att få vara med om att skapa en så vida spridd film. Att den dessutom lyfter Umeå och vårt snabba bredband ume.net ut i världen är riktigt roligt.

Ett av världens nabbaste bredbandsnät

– Jag har märkt att filmen är en ögonöppnare även för många Umeåbor, säger Mats Berggren, vd på ume.net. Vi har faktiskt ett av världens snabbaste nät i ume.net, vilket jag är övertygad om gynnar såväl företagsamheten som utbildningarna i regionen.

Se filmen Living with lag.

Lovie Awards är den europeiska motsvarigheten till amerikanska Webby Wards och uppmärksammar människor, filmer och företeelser på internet. "Living with lag" tävlar i kategorin Viral Video och vinnaren röstas fram av besökarna på sajten. Allt avgörs 14 oktober.

Den svenska tävlingen 100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och belönar "reklam som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Reklamens syfte ska vara väl definierat och resultatet mätt.". Av de 50 nominerade bidragen har "Living with Lag" nominerats två gånger, i kategorierna Konsument och Smart.

– Det är verkligen medvind för våra marknadsföringsinsatser just nu, säger Agneta Filén. Jag tror att det i förlängningen också är bra för Umeåregionen att vår marknadsföring syns runt om i världen. Det sätter ju Umeå på kartan som en kreativ och kul plats att bo och arbeta på.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.