Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Vill alltid nå en nivå högre

David Eriksson har
fångats upp i en intervju
av programvaruföretaget Autodesk, som ligger bakom många av de designprogram som används inom 3D, arkitektur, teknik, konstruktion, samt media-och underhållningsbranschen. Som vd för North Kingdom berättar David Eriksson hur mycket av Skellefteåföretagets verksamhet vilar på effektiva designprogram som kan förmå allt mer. I intervjun deltar även Daniel Wallström och Mathias Lindgren, båda 3D-experter på North Kingdom.

Höga krav

I den nysläppt videointervjun berättar David Eriksson om hur man strävar efter att bli allt bättre för varje nytt projekt. 

– Vi har höga krav på de som vi arbetar med och för varje nytt projekt vill vi nå en nivå högre.

Resultatet är tydligt. I mer än hälften av sina projekt arbetar North Kingdom med internationella världsvarumärken som Adidas, Coca Cola, Disney, Vodafone och många andra. På denna nivå måste man ständigt ha förmåga att ligga långt fram, både vad gäller innehåll och teknik. Spelupplevelse, storytelling, att använda sig av sociala medier är några delar i arbetet som David Eriksson berättar om i videon.

– Vi har alltid tänkt på spelupplevelser som en drivkraft bakom upplevelsen av ett varumärke.

Vågar pröva nytt

Ett projekt som David Eriksson lyfter fram som exempel på hur man vågar pröva nytt är när man lyfta in ny teknik som augmented reality i offentliga miljöer i kombination med traditionell industri. Projektet han pekar på är Woodbot Pilot vid Skellefteå flygplats där man fört samman den traditionella skogsindustrins produkter med robotar vilket gett en helt ny upplevelse.

Han lyfter även fram storytelling som en grund för arbetet inom olika projekt. Lyckas man med att lyfta fram ett bra historieberättande kommer det att ge effekt också i sociala medier.

– Då kommer människor att tala om det i sina sociala nätverk. Det låter enkelt, men det är så det fungerar.

Eftersom det är Autodesk som intervjuar David Eriksson berättar han även om hur North Kingdom använder Autodesk program 3ds Max och Maya.

– Människor förvätnar sig allt mer 3D och att saker ska se ut som i den verkliga världen.

Filen nedan visar intervjun med David Eriksson

 

 

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.