Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Vill lära företag digital kommunikation

Med 1 020 vänner på Facebook och 1 791 följare på Twitter är Ingela Hjulfors Berg känd som en mycket aktiv användare av sociala medier. Nu samlar hon ihop alla sina erfarenheter från åren som journalist på dagstidning, informatör på Umeå universitet, aktiv bloggare, grundare av kvinnliga nätverket Geek Girls Meetup Umeå och Social Media Club Umeå för att bilda
företaget Diggjo
med ambition att erbjuda tjänster kring kommunikation, PR, strategier i sociala medier eller punktinsatser med blogg-och twitterteam vid större event.

– Vi jobbar med relationsmarknadsföring för att bygga upp ett företags eller en organisations varumärke och närvaro i sociala medier som innefattar allt från Facebook, Twitter, Bloggar och Youtube. Vårt uppdrag är att inte bara snacka om sociala medier utan verkligen få igång en kommunikation med ett företags kunder på både kort-och långsikt. Vi vill vara företags digitala guider, berättar Ingela Hjulfors Berg.

Hur kommer vi att märka av Ingela Hjulfors Berg under 2012?

– Jag kommer troligen inte att synas så mycket personligen, däremot kommer mitt företag Diggjo verka för att syngliggöra fler norrländska företag och organisationer på nätet. Det kommer att märkas som aldrig förr att det finns företag i norr som vill vårda sina kundrelationer på den globala marknaden. Vi kommer att kunna kommunicera på flera språk utifrån var företagen har sina kundkretsar.

Vad händer med Geek Girl Meetup Umeå som du var med och startade under 2011?
– Geek Girl lever och frodas i allra högsta grad. Ett större event är inplanerat till 17-18 mars på HUMlab vid Umeå universitet. Vi planerar för fullt och kommer i slutet av januari bestämma definitivt programinnehåll och bjuda in kvinnor i vårt eget nätverk främst som vill föreläsa om något som de brinner om.

Ingela Hjulfors Berg berättar att det finns många ämnen att ta upp, allt från sociala verktyg för småföretagare till information om programmeringsspråket Phyton. Förutsättning är bara att det finns föreläsare som har något som de själva brinner för och vill berätta om.

– Dessutom söker vi sponsorer till eventet eftersom det är kostnadsfritt för deltagarna som är enbart kvinnor med intresse för sociala medier, webb, innovation och affärsutveckling. Sponsorer får gärna kontakta mig, via vår blogg
www.geekgirlmeetup.com/umea, hälsar Ingela Hjulfors Berg.

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.