Denna webbplats använder cookies för att ditt besök ska fungera bättre.

Vi använder enhetsidentifierare för att med hjälp av Google Analytics analysera vår trafik för att optimera innehållet på denna webbplats. Detta innebär också att vi vidarebefordrar identifierare och annan information från din enhet till Google. Läs mer

Dessa kan i sin tur kombinera informationen med annan information som du har tillhandahållit eller som de har samlat in när du har använt deras tjänster. Vill du inte att information skickas till Google så finns det sätt att blockera detta i din webbläsare. Vi använder även cookies för att förbättra användarupplevelsen. Du kan enkelt ta del av, blockera och avlägsna lagrade cookies om så önskas via inställningar i din webbläsare.

Acceptera alla cookies

Vill sätta Umeå på världskartan

Joel Nordin, Dohi Sweden AB, projektledare, event-koordinator och branschkontakt:
"Det jag vill och hoppas på genom att vara med i Umeå Creative är att vi tillsammans inom den digitala kreativa branschen ska bli starkare än någonsin och verkligen ta världen till Umeå. Under detta fantastiska år sitter jag på posten som ordförande i styrelsen för Umeå Creative 2012."

Malin Johansson, VD Pondus Kommunikation AB:
"Jag har jobbat i branschen i drygt tio år, varav sex år i Stockholm. När jag flyttade hem blev jag lokalpatriot. Om jag, med hjälp av mina erfarenheter, kan vara med och bidra till att vi sätter Umeå på den digitala världskartan så vill jag mer än gärna göra det. Jag är stolt och glad över att få vara med i Umeå Creatives styrelse."

Susanne Österström Dahlqvist, VD Teknikhuset AB:
"Idéer väcks mellan människor som samtalar om sig som individer och sitt jobb och företag. Jag vill att Umeå Creative arbetar för att ge dessa samtal och diskussioner en naturlig plats och form, där vi alla tillsammans kan samverka och skapa ett värde för oss själva, andra och för Umeå."

Torbjörn Johansson, Innovation Impact AB, delägare, koncept- och affärsutvecklare,
projektledare:

"Jag är med i Umeå Creative då jag är intresserad av digitala kreativa näringar
och tror att vi genom samarbete kan nå långt och genom att arbeta internt för att stärka
kunskapen om varandra kan vidareutveckla idén och ”Umeå Creative-konsortiet” för extern
marknadsföring och global impact."

Jakob Nyström, delägare och animatör i videoproduktionsbolaget Soja film AB:
"Kommer ursprungligen från västkusten och ön Tjörn men nu jag är med i Umeå Creative för att bidra till branschens utveckling och för att samla den enorma kompetens och spetskvalitet som finns här så att vi tillsammans kan ta över världen."

Per Holm, Holm Projekt & Utbildning, projekt- och utbildningskonsult, bokförläggare:
"Jag har jobbat med film i många år. Sedan hösten 2008 är jag engagerad på universitetet i Dino-projektet och dels som programansvarig för Kulturentreprenörsprogrammet. Har också bokförlag och konsultar på deltid inom projektvärlden. Jag gillar främst den regionalpolitiska dimensionen av arbetet i Umeå Creative  (förankring/lobbying/finansiering)."

Derny Häggström, grundare, tidigare VD, nu affärsutvecklare på ORYX Simulations:
"Engagerad inom kommersialisering av forskningsnära verksamhet, angelägen att utveckla verksamheter inom såväl ingenjörsmässig IT och den kreativa näringen. Mycket intresserad av den tekniska konvergensen mellan ingenjörers verktyg, spelindustrin, filmeffekter och simulering. Umeå Creative representerar för mig denna bredd och olika erfarenheter, vilket gör att jag hoppas på en snabb utveckling i Umeåområdet."

Erik Löfgren, regissör och VD för produktionsbolaget 00:
"Mitt företag jobbar med reklamfilm/tv och är med i Umeå Creative för att vi vill ha en stark kreativ bransch."

Mikael Lugnegård, driver Lugnegård Design sedan 2004, konceptutveckling, industridesign och utbildning/workshops:


"Jag vill att Umeå ska bli en stad man associerar med framgångsrika kreativa byråer. För att det ska bli möjligt måste världen få upp ögonen för vår stad. Genom ett målinriktat och strategiskt arbete med branschföreningen tror jag att vi på sikt kan skapa ett företagsklimat som attraherar stora kunder och spännande projekt. Jag känner mig såväl ödmjuk som stolt över att få vara med i Umeå Creatives styrelse."

Joachim Ljungquist, verksamhetschef på Clash Kommunikation:
"Arbetar med utformning av logotyper och grafisk profil samt med produktion av reklamfilmer,
musikvideos, annonser och trycksaker."

Sök till Uminova Innovation

Vi är alltid på jakt efter fler västerbottniska affärsidéer att boosta. Om du har en, som du tror på och inte kan släppa, så kan du ansöka om vårt affärsstöd. Det tar bara 10 minuter. Vi hör av oss till dig och berättar om och hur vi kan hjälpa dig bäst. Ps. Vi arbetar under full sekretess.