CyberPhoto, ett Umeåföretag med en uttalad servicefilosofi, har utsetts till Årets e-handlare fem år i rad. Nu bygger företaget ut med 1 000 kvadratmeter för att personal och lager ska få plats.
Utöver Pricerunners utmärkelse Årets e-handlare i kategorin foto har CyberPhoto genom åren också utsetts till bland annat Årets företag och Årets tillväxtföretag. När vd Thomas Lövgren ska förklara framgångarna, blir det med orden "kunden i centrum".
Affärsidén är att inte konkurrera med endast pris, utan med utbud och service. Snabba leveranser kräver lagerkapacitet, vilket är en delförklaring till den nya utbyggnaden.
— Alla anställda är handplockade och med facit i handen har rekryteringen varit väldigt lyckad. I princip har ingen valt att sluta och i mina ögon är personalen den bästa vi kan ha. Det känns också bra att 32 personer, som utgör en ganska stor grupp, går så bra ihop med varandra.
— Ju bättre man mår, desto bättre fungerar man både på jobbet och på fritiden, säger Thomas Lövgren.
Dessutom finns mindre grupper som träffas kring ett gemensamt intresse.
— Vi har till exempel en MC-klubb, en filmklubb och andra som träffas för att fotografera eller fiska.