Cyberphoto och Max hyllas på Mobilgalan

Cyberphoto och Max hamburgerrestauranger var två av företagen som hyllades vid Mobilgalan för sina satsningar på digitala online-affärer.

Vinnarna i årets stora Mobilgala är korade och Cyberphoto och Max hamburgerrestauranger var två av vinnarna. Tidigare år har bolag som Spotify, Minecraft, Skype, Truecaller och King belönats.

Cyberphoto från Umeå vann titeln ”Online Retailer Of The Year”. Det är för tredje året i rad som CyberPhoto utnämnts till årets återförsäljare för mobiltelefoni via webben. Mobilgalan hålls årligen och utser de allra främsta inom Sveriges mobilbransch.

– Att få uppleva det här på plats var fantastiskt, vi har ställts mot de största i branschen och försvarat vår titel. Det är helt sagolikt, säger Stefan Sjöberg som nyligen har axlat ansvaret för att driva CyberPhotos Mobilavdelning.

App för hamburgare

Max Hamburgerrestauranger utsågs till "Mobilized Company of the Year" i tuff konkurrens med Länsförsäkringar Bank och Liseberg. Max belönades för digitaliseringen och mobilanpassningen av verksamheten.

Under 2015 lanserades en ny version av Max app som gör att gästerna har utrustats med en egen expresskassa i fickan. Bara under 2015 har nästan en miljon människor använt appen.

– Vi är otroligt stolta över utmärkelsen. Vi har målmedvetet arbetat för att göra det enklare för våra gäster och då är mobilen ett viktigt verktyg. Genom att gästerna nu kan beställa och betala med hjälp av mobilen minskar vi väntetider och ökar gästnöjdheten, säger Richard Bergfors, vd Max Hamburgerrestauranger.

Se alla vinnare.

Fakta om Mobilgalan

Bakom Mobilgalan står Mobile Institute och det oberoende media- och analyshuset Mobilbusiness som bevakar den svenska mobilitets- och Internet-of-things-branschen. Sedan 2001 har Mobilgalan årligen belönat företag som utnyttjar kraften i mobilen och som ställer om i den mobila transformationen. Speciellt belönas företag som är innovativa.

 


Text av: Mikael Hansson

Publicerad: 1 februari, 2016



Dela artikel:

Text av:

Publicerad:

Facebook

Mikael Hansson

1 februari, 2016