Milmo

Dohi lanserar spelet MilMo

I veckan återlanserar Dohi Entertainment, en avdelning av Dohi Sweden, MMO-spelet MilMo till den community av spelare runt om i världen som kallar sig milmonauts.

Lanseringen kommer att ske både via MilMos Facebook-sida
samt via webben, dit alla kan gå och uppleva MilMo-världen.

MilMo är ett gratis MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) med stora möjligheter till att skräddarsy sin karaktär genom virtuella varor som accessoarer, kläder, möbler och bostad. MilMo riktar sig främst till åldrarna 12 – 18 år, lägger stort fokus på det sociala samspelet och låter spelare interagera med varandra på ett vänskapligt sätt.

Dohi Sweden förvärvade spelet tidigare i höst från Malmöbaserade spelutvecklarna Junebud, och sedan dess har arbetet i Dohi Lab varit fokuserat på att uppdatera och utveckla spelet inför åter-releasen. MilMo har haft en växande publik på Facebook och Orkut, ett socialt nätverk som är populärt i Brasilien och Indien.

”Spelet har lyckats etablera sig väl runtom i världen” skrev trendsajten Feber.se i våras.

– Vi jobbar hela tiden för att sprida MilMo till fler länder. Vi kommer också fortsätta att regelbundet uppdatera spelet med nytt innehåll. Spelet har oändliga möjligheter och vi har redan många idéer som vi ska realisera, säger Christofer Stegmayr, ansvarig på Dohi Entertainment.

Filmen nedan är en trailer för spelet