Dohi på Aftonbladet
På Aftonbladets startsida dominerade Dohi Sweden dagarna inför jul när Moomin Play och Trafikkollen lanserades stort.

Dohi Sweden fyller Aftonbladets förstasida

Mumintrollen i form av Moomin Play och tjänsten Trafikkollen var heta på Aftonbladets webb inför jul då de två produkterna från Dohi Sweden lanserades stort på sajtens startsida.

Moomin Play är en digital lek som Dohi Entertainment utvecklat medan Trafikkollen är Aftonbladets senaste nyttotjänst, båda framtagna av Dohi Sweden.

Trafikkollen lanserades den 21 december, lämpligt inför jultrafiken, och är en interaktiv tjänst som vill locka alla att bidra till en säkrare trafikmiljö, inte minst under storhelger som jul och nyår.

– Vi värnar om både stora och små. Familjen tar sig säkrare till släkten och barnen kan umgås med Mumintrollen i baksätet under resans gång, säger Emanuel Dohi, vd på Dohi Sweden.

Här hittar du Moomin Play.
Här hittar du Trafikkollen.