Norra nominerad till Svenska Publishing-priset
Susanne Österström Dahlqvist, vd på Teknikhuset, och Erik Jonsson, Norras kommunikationschef, gläder sig över nomineringen till Svenska Publishing-priset.

Fler i norr nominerad till Svenska publishing-priset

Norra Skogsägarnas webbplats, Skellefteå kommuns webb, appen Mitt Skellefteå och Umeå universitets Aktum Online har alla nominerats till Svenska Publishing-Priset.

I veckan har InfoTech Umeå kunnat berätta att
Hello Future
från Skellefteå är nominerat till Svenska Publishing-priset. Inom kategorin Digitalt finns även fler bidrag från länet Västerbotten.

Teknikhuset
från Umeå finns med bland de nominerade. Det är för arbetet med Norra Skogsägarnas
webb som i kategorin bästa organisationswebb går vidare till finalomgången.

– Att vår webbplats har nominerats till Svenska Publishing-Priset som bästa organisationswebb känns hedrande och riktigt kul. Ett bevis på att vi tillsammans med Teknikhuset i Umeå lyckats skapa en tydlig och inspirerande kommunikation som lyfter fram privat skogsägande och samtidigt stärker vårt varumärke, säger Norras kommunikationschef Erik Jonsson.

– Det är verkligen inte varje dag man uppmärksammas på det här viset. Vi vet att den nya webbplatsen har blivit väl mottagen av Norras medlemmar och övriga målgrupper. Men att dessutom bli nominerad till Svenska Publishing-Priset känns stort. Vi är stolta och mycket glada, säger Susanne Österström Dahlqvist, vd vid Teknikhuset i Umeå.

Fler nomineringar

Byrån
Krux
från Skellefteå finns också med i tävlingens digitala avdelning, under kategorin Kommuner. Nomineringen är för arbetet med Skellefteå kommuns webbplats som gjordes om i samband med en platsvarumärkeslansering 2012.

Tidningen
Aktum Online
från Umeå universitet finns även den med, då i kategorin Offentlig sektor. Här är det ett samarbete med Intellecta Corporate och Plakat som lett fram till nomineringen.

Svenska Publishing-Priset, som varje år delas ut till företag och organisationer som lyckats speciellt väl med sin kommunikation, är Sveriges äldsta och bredaste publishingtävling. Tävlingen arrangeras av förlaget Aktuell Grafisk Information i samverkan med tidningen Populär Kommunikation. Vem som blir vinnare i de olika kategorierna tillkännages vid Svenska Publishing-Dagen i Stockholm den 23 oktober.