T3 ledning
Företagsledningen för T3 kan konstatera att 2013 varit ett mycket bra år. Fr vänster: Simon Karlström, teknisk chef, Johan Ählström, operativ chef kundservice, Henrik Nilsson, marknad och försäljningschef, Johan Hellström, VD, Eva Isaksson, ekonomichef, Jörgen Anderhed, utvecklingschef.

Fortsatt uppåt för snabbväxande T3

Internetleverantören T3 från Umeå fortsätter växa starkt. För tredje året i rad fördubblas vinsten, omsättning stiger med 20 procent och antalet anställda har ökat från 26 till 34, enligt senaste årsredovisningen.

Det går att mäta ett företags framgångar på många olika sätt. Men hur man än mäter kring
internetleverantören T3
pekar det mesta uppåt, enligt företagets årsredovisning för 2013. Omsättningen ökar från 74,7 miljoner till 90,2 miljoner. Resultatet efter finansiella poster har fördubblats, från 5,6 miljoner till 11,4 miljoner. Samtidigt har antalet anställda ökat, från 26 till 34 från 2012 till 2013.

Den starka tillväxten för Umeåbaserade T3 är något som också uppmärksammats i Dagens industris Gaselltävling där de starkast växande företagen i Sverige hyllas. Såväl 2012 som 2013 rankades T3 som Gasell.

Fortsatt stark tillväxt

Tillväxten beror främst av en fortsatt stark efterfrågan av T3:s bredbandsprodukter, något som företaget haft framgång med över hela Sverige. T3 var vid utgången av verksamhetsåret etablerad i över 200 svenska stadsnät, från Ystad i söder till Kiruna i norr.

Under det kommande året sätter T3 fokus på företagsmarknaden, en bredare produktportfölj och en starkare säljorganisation.

– Vi har haft en fantastisk utveckling de senaste tre åren. Vi har fördubblat omsättningen och fördubblat resultatet årligen sedan dess. 2014 räknar vi dock som ett mellanår där vi ska ligga kvar med samma resultat som förra året, men öka omsättningen, konstaterar vd Johan Hellström till Telekomnyheterna.

Anledningen till det är, enligt Johan Hellström, att företaget kommer att göra en hel del nya satsningar under 2014. Bland annat kommer T3 att visa upp sina tjänster i tv-reklam under det kommande året, något man har sett gav gott resultat under OS i Sotji.

– Under OS, när Bredbandsbolaget körde kampanjer för sin paketering T-3, märkte vi en tydlig ökning av samtal till oss, från kunder som sett den reklamen och då insåg vi att TV-reklam faktiskt ger bra respons, säger Johan Hellström.