Gold Town Games når halv miljon nedladdningar

Rekord för Skellefteåföretaget Gold Town Games. Når halv miljon nedladdningar av managerspelet World Hockey Manager.

– Det är med glädje och stolthet vi nu kan presentera att vi nått en milstolpe med totalt 500 133 nedladdningar av World Hockey Manager till den sista mars. Det är väldigt roligt att vi med marginal har nått en målsättning som alla i bolaget kämpat hårt för, säger Pär Hultgren, vd för Gold Town Games.

– Vi intensifierade marknadsföringen under mars och lanserade en global kampanj som nått användare i fler än 60 länder. Den lyckade kampanjen har resulterat i ökat antal nedladdningar till en fortsatt rimlig kostnad.

Försäljningen under mars 2018 ligger på 2,2 miljoner kronor och totalt har ungefär 138 000 iOS- och Androidanvändare laddat ned World Hockey Manager under mars. Av dessa är ungefär 31 0000 från USA och 19 000 från Kanada och de resterande i huvudsak från Europa, där Storbritannien 8 300, Tyskland 6 500 och Sverige 5 800 ligger i topp. I Ryssland har 5 500 användare laddat ned spelet.

– Ryssland är den enda huvudmarknad som än så länge inte motsvarat våra förväntningar. Vår förhoppning är att Ryssland ska bli en topp fem-marknad för World Hockey Manager, något vi långsiktigt och kostnadsmedvetet arbetar för att realisera, säger Pär Hultgren.

Kort om Gold Town Games
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.