Thomas Bergbom, Google
Thomas bergbom, marknadschef på Google, berättar om hur företag kan bli bättre på att nå kunder via internet.

Google vill lära Umeås företagare nå en större marknad

Nu kommer Google till Umeå för att lära företag hur de kan bli bättre på att utnyttja internet för sin försäljning.

På tisdag 23/3 kommer alla Umeås företag att ha en möjlighet att få lära sig mer kring hur de kan bli bättre på att utnyttja Internet för sin försäljning. Då kommer Google att arrangera ett "Update Sweden" event tillsammans med Swedbank, Telia, Mamut samt Umeå kommun.

Google skriver i ett pressmeddelande:

"Det här är i allra högsta grad viktigt för de företag som verkar i kommuner som Umeå, istället för att bara ha en lokal marknad kan internet hjälpa företag att enkelt växa på en global marknad. Många företag har idag sin egen hemsida, men långt ifrån alla har utnyttjat möjlihgeterna med internet och ännu färre vet vilka möjlihgeter de har. Vi vill gärna hjälpa Umeås företagare att bli ännu bättre på att marknadsföra sig via internet och lära sig mer om den potential som finns."

 

Thomas Bergbom, marknadschef Google Sverige och Finland, berättar om Googles idé att lära företag bli bättre på marknadsföring via internet.

Seminariet är gratis och hålls på Nolia i Umeå, tisdag 23/3.

Anmäl dig på
www.google.se/updatesweden.

Agenda:
14.00   Thomas Bergbom (Marknadschef – Google) Vår värld är digital – är du redo?
14.25   Andreas Falkenmark – Posten (afförsområdeschef Meddelande, Posten Norden AB)
14.50   Paus
15.05   Åsa Ögren – Umeå Kommun
15.30   Per Broman (Försäljningschef region nord – TeliaSonera) Affärer i Förändring – vägen framåt i den digitala världen
16.15   Paus
16.30   Ulf Ejelöv (Chef norra regionen Swedebank)
16.55   Mahmoud Azzam (Online marketing coordinator – Google) Kom igång med sökords marknadsföring
17.30   John Hugosson (Country Manager – Mamut)
17.55   Mingel och mat

 


Text av: Mikael Hansson

Publicerad: 17 mars, 2010



Dela artikel:

Text av:

Publicerad:

Facebook

Mikael Hansson

17 mars, 2010