Näringsliv i norr
Många artiklar om it-branschen i Västerbotten i senaste numret av Näringsliv i Norr.

Hög klass på it-branschen i norr

Att Skellefteå har många framgångsrika it-profiler tar tidningen Näringsliv i Norr fasta på i sitt senaste nummer. Men även profiler från Umeås it-bransch får plats i numret.

North Kingdom med sin digitala kommunikationskompetens på absolut världsnivå får självfallet plats när
Näringsliv i Norr i nr 3/2012
granskar it-branschen i Skellefteå. Företaget har genom åren haft ett mycket framgångsrikt samarbete med kunder som LG, Vodafone, Google, Disney, Coca Cola, Absolut, Coca-Cola och Toyota samt några av världens ledande reklambyråer. Att North Kingdom i april 2012 tog hem ett prestigefullt Guldägg för arbetet med filmen Rome som bygger på nya webbtekniken WebGL är också något som uppmärksammas i artikeln.

Från Skellefteås horisont lyfter Näringsliv i Norr även fram NUITEQ som fått stort internationellt genomslag med sin teknik för multitouch-skärmar. I numret intervjuas också Damian Dugdale som jobbar i Skellefteå med att coacha it-företag i aktivt samarbete med InfoTech Umeå.

Men inte bara Skellefteås it-bransch hamnar i strålkastarljuset hos Näringsliv i Norr. Även Umeå finns med i detta nummer genom exempelvis en intervju med Annika Svensson som i maj tillträdde som ny vd för it-bolaget UpKeeper Solutions.

Näringsliv i Norr är en regional affärstidning som delas ut gratis till ca 14 000 företag i Norrbotten och Västerbotten. Näringsliv i Norr är en oberoende affärstidning med fokus på företagande i Norrbotten och Västerbotten.