Humbly rekryeterar Michael Forsberg och Olov Antonsson

Humbly växer digitalt

Digital kompetens står i fokus när kommunikationsbyrån Humbly rekryterar och växer.

Idé- och designbyrån
Humbly
förstärker med en projektledare och en copywriter. Ytterligare tre rekryteringar pågår när Humbly rustar för ökad digital efterfrågan.

Med kunder som Atea, Solidar, ALM Equity och Länsförsäkringar Västerbotten är Humbly en av norra Sveriges största kommunikationsbyråer. Nu har man anställt två nya medarbetare, Michael Forsberg – kundansvarig projektledare, och Olov Antonsson – copywriter.

Digital kompetens

Under våren kommer Humbly dessutom att rekrytera ytterligare minst tre personer med fokus på kreativ och digital kompetens.

– Vi ser de digitala uppdragen växa nationellt och behöver rekrytera för att möta förtroendet och efterfrågan från både befintliga och nya kunder, säger Anna-Karin Nilsson, vd på Humbly.

Michael Forsberg är hemvändaren som efter 12 år i Stockholms medievärld nu finns på plats i Umeå som kundansvarig projektledare på Humbly. Michael har tidigare jobbat som mediespecialist på mediebyrån Carat och projektledare hos den digitala marknadsföringsbyrån iProspect.

I maj kliver Olov Antonsson in i rollen som copywriter på Humbly. Olov är utbildad journalist, och kommer närmast från Sveriges Radio där han axlat flera roller, bland annat som reporter, producent och programledare.