Fastout drönare
Drönare som ger drönarvyer i 360°. Foto: FastOut.

Iphone-appen TableDrum från Umeå får stort internationellt genomslag

Iphone-appen TableDrum från Dohi i Umeå får stor uppmärksamhet inom internationell press och tech-sajter runt om i världen. Nu gläder sig Umeåföretaget åt att stora sajter som Mashable, Gizmodo, MTV och Wired lyfter fram appen.

TableDrum, som tagits fram av Umeåföretaget
Dohi, gör det möjligt att med en Iphone spela in virtuella trumljud enbart genom att trumma med fingrarna eller med pinnar på bord, koppar och annat som råkar ligga framme. Klart intressant, tycker världens tech-sajter, som varit mycket snabba med att uppmärksamma appen.

Umeåföretaget har lyckats med bedriften att få några av de viktigaste kritikerna att skriva om TableDrum. Att till exempel Pete Cashmore, med signaturen
@mashable
på Twitter, nämner TableDrum kan inte överskattas. Pete Cashmore har närmare 2,5 miljoner följare på Twitter vilket innebär ett mycket stort genomslag när han kommenterar nya produkter.

TableDrum Mashable

Att Pete "mashable" Cashmore med 2,5 miljoner följare på Twitter lyfter fram TableDrum är ett gott betyg på att appen fått stort genomslag.

När dessutom tech-gurun och grundaren av
TrendHunter
Jeremy Gutsche, viktiga tech-sajten
Gizmodo
och klassikern
Wired, för att nämna några, också lyfter fram TableDrum innebär det att appen från Umeåföretaget får stort genomslag.

Uppmärksamheten börjar nu också märkas i topplistorna på App Store varifrån TableDrum går att ladda ner. På viktiga USA-marknaden ligger appen på 58 plats på listan över sålda appar, i Argentina är man 2:a och i Sverige 3:a. Också Asien har blivit en marknad för Tabledrum med 20:e plats i Japan och 41:a plats i Kina, när detta skrivs.

– Vi har under det senaste året jobbat hårt för att etablera kontakter både i Sverige och utomlands, detta i kombination med intensivt marknadsföringsarbete och hjälp från internetgudarna har gjort att TableDrum fått bra genomslag runt om i världen, berättar Emanuel Dohi, vd för Dohi Sweden.

– Det är också roligt att se att de inte bara skriver vad andra tycker utan att de själva faktiskt har startat appen och prövat den, fortsätter Emanuel Dohi, som nu kan glädja sig åt Umeåföretagets hittills största succé.

Text: Mikael Hansson