Anna-Carin Jonsson och Stig Rönnblom
Anna-Carin Jonsson, ansvarig för Business Intelligence inom svenska Evry, tillsammans med Stig Rönnblom, platschef för Evry i Skellefteå och Umeå.

Kunddag för Evry lockade till Skellefteå

Mobila lösningar, business intelligence och visioner om framtidens digitala samhälle var några av punkterna på programmet när Evry bjöd in till sin årliga kunddag i Skellefteå.

– Vi blir bara fler och fler. Det är jätteskoj att få samla många av våra kunder som får träffa varandra och förhoppningsvis lära sig nyttigheter kring det vi har att erbjuda och de trender som finns idag, säger Stig Rönblom, när han stannar upp en stund under it-konsultbolaget
Evrys
gemensamma kunddag som anordnades för tionde året i rad i Skellefteå.

– Vi försöker hitta seminarier som är intressanta. Just den här modellen att vi har rätt korta seminarier har kunderna tyckt varit bra. De får ett smörgåsbord och kan senare fördjupa sig och ta fortsatt kontakt.

Till Skellefteå Kraft Arena hade ett hundratal kunder och anställda kommit för att både lyssna på ett 15-tal olika seminarier, få träffa varandra och anställda från Evry i både Skellefteå och Umeå, samt att se hemmamatchen mellan Skellefteå AIK och HV71. På plats fanns även anställda från nationell nivå som höll i en del av presentationerna.

Evry har varit ett omtalat bolag under hösten i och med att den norska koncernledningen i augusti offentligt gick ut med ett besked om att bolaget är till salu.
I spekulationerna om vem
som skulle kunna tänkas köpa bolaget, som har 2 500 anställda i Sverige, har nämnts såväl Tieto som ett icke namngivet indiskt bolag och flera riskkapitalbolag, bland annat europeiska Apax.

Några besked i den frågan togs dock inte upp under Evrys kunddag, det är en fråga som koncernledningen arbetar vidare med.  

Text och foto: Mikael Hansson