Tipsa

Samarbete mellan Aftonbladet och Dohi Sweden vinner internationellt pris

Dohi Swedens samarbete med Aftonbladet fortsätter ge framgång när nyhetstjänsten Tipsa! prisas som Årets Innovation i Europa på Digital Communications Award i Berlin. Tjänsten har tagits fram i samarbete med Dohi Sweden från Umeå.

Aftonbladet och det digitala medialabbet
Dohi Sweden
har under senare år haft ett flertal upmärksammade samarbeten. Nu har ett av dessa,
nyhetstipstjänsten Tipsa!
vunnit titeln Årets Innovation vid
Digital Communication Awards
i Berlin.

Tipsa! lanserades i vintras, som en integrerad del av Aftonbladets smartphone-appar. Den gör det enklare för läsarna att medverka i det journalistiska arbetet – genom att snabbt och enkelt kunna skicka tips, bilder och ljud- och filmklipp till redaktionen.

– Det är fantastiskt roligt att vi vinner ett så prestigefyllt internationellt pris för vår utveckling av Tipsa. Det är ett stort erkännande för hela gänget som arbetat med att bygga Sveriges mest spännande kontakt med läsarna via mobilen,
säger publisher Jan Helin i Aftonbladet
i samband med prisutdelningen.

– Många av de produkter och tjänster det pratats mycket om de senaste åren är vi med och realiserar och lanserar. Det görs möjligt tack vare hårt arbete och en modig och extremt kunnig projektägare, Aftonbladet, har Emanuel Dohi, VD på Dohi Sweden, tidigare
konstaterat på InfoTech Umeå.