Content Central
Joachim Ljungquist möter intresserade på startup-dagen Internet Discovery Day.

Siktar på internationell marknad

SPECIAL: INTERNET DISCOVERY DAY Med sikte på en internationell etablering deltar Content Central på Internet Discovery Day där mer än 150 startup-bolag deltar för att möta investerare och partners.

Content Central har redan kommit en bra bit på väg jämfört med många andra bolag som är med under startup-dagen Internet Discovery Day i samband med Internetdagarna i Stockholm. Medan flera andra bolag jobbar på att ta fram sin första prototyp har Content Central redan långtgående planer på att etablera sig internationellt med sin tjänst för att förmedla nyhetsartiklar till tidningar och andra medier.

– Vi är här för att bevaka vad som händer konkurrensmässigt men också träffa potentiella partners, säger Joachim Ljungquist, grundare av Content Central.

– Vi vill också träffa potentiella investerare eftersom vi gör en internationell satsning nästa år.

Joachim Ljungquist berättar att Content Central just nu utvecklar nästa version av plattformen och då med ett internationellt upplägg redan från början. Bland annat kommer ett API tas fram så att det ska vara enkelt att bygga in Content Centrals system i andra system.

– Vi går in i engelskspråkiga marknader och jag tror att det där kan finnas ett större behov av system där mediehus byter nyheter med andra medier, säger Joachim Ljungquist.

Text och foto: Mikael Hansson