Agneta Filén
Agneta Filén, marknadschef på Umeå Energi, kan glädja sig tillsammans med sina medarbetare åt ytterligare en nominering i en prestigefull tävling.

Umeåföretag kan vinna reklamtävling

Umeå Energi och Norrmejerier kan båda vinna pris i reklamtävlingen Guldnyckeln. Totalt tävlar 44 bidrag om årets bästa direktmarknadsföring.

I
Guldnyckeln
tävlar Umeå Energi/ume.net med kampanjen Living with Lag. Filmen Living with lag har över 5,7 miljoner visningar på Youtube och redan vunnit en mängd priser i olika reklamtävlingar.

Umeå Energis lokala stadsnät ume.net ume.net ville visa hur Umeå har ett av världens snabbaste bredband. För att demonstrera det utfördes ett experiment där fyra personer fick ta på sig en Oculus Rift-hjälm och leva med lagg, i verkligheten.
 
Norrmejerier ställer upp med sin kampanj En bit av Norrland, en kampanjsajt där deltagare fick skicka En bit av Norrland till en utflyttad vän, tillsammans med en personlig hälsning. Från Malmö i söder till Stockholm i norr knackade Norrmejerier sedan dörr och överraskade de som fått en hälsning. Samtliga besök dokumenterades av ett litet filmteam och gav Norrmejerier spridningsvänligt material till kampanjsajten och i sociala medier.

Guldnyckeln avgörs den 19 mars 2015.